Buongiorno milleeeet vol1. :)))

Efem bu yaz ayrı bir yaz, bu yaz böyle yaza yaza bitiremeyeceğim kadar gezmeli tozmalı bir yaz 🙂
Amsterdam seyahatimden iki hafta sonra gittiğim İtalya yolculuğunu ancak bitirebildim:D  Olurda Roma tatili planlayanlar varsa bu postum ile onlara belki işlerine yarar bir kaç satır bilgi verebilirim.

Neyse bu kadar artizlik yeter gelelim yolculuk detaylarına; öncelikle bu deli her zamanki gibi wifi ve offline map lerine güvenerek düştü yollara 😀 Umarım bu alışkanlığım günün birinde beni pişman etmez 😀 Gerçi çok zorda kalırsam gittiğim ülkeden bir hat almak sıkıntı değil kafasındayım ya da deli cesareti bilemedim 😀 Neyse siz benim kadar rahat olmayın bu konuda 😀

Efem uçaktan inip toprağı öptükten sonra trenle Roma’ya gittik. Planımız 2 gün Roma 1 gün Floransa sonra yine Roma yapmaktı fakat tatil mevzuları enteresan, bir plan yapıyorsunuz ama orada o planı on kere değiştirebiliyorsunuz 😀 Bizde de aynen böyle oldu ve tüm tatili Roma’da  geçirdik:) Başta planda Floransa olduğu için ilk 2 gün Roma’da şuursuzca gezip görmeyi planldığımız yerlerin neredeyse hepsini dolaşıp bitirdik 😀 Yine aynı hızla arkadaşlarımızın tavsiye ettiği yerlerde yemeklerimizi yedik ama bu durum bizi cidden mutsuz etti. Hatta ikinci günün sonunda “açız ulaaaan. nasıl memleket burası” diye bik biklenmeye başladık:D Neyseki 3. gün itibari ile “başımızın çaresine bakalım yeaa” diyerek ve hakkattende başımızın çaresine bakarak hem eğlendik hem doyduk 😀

Roma’ya gidilirde Vatikan gezilmez mi diyenlere gelsin ilk bir kaç görsel. Açıkçası bizim niyetimiz müzenin içini gezmekten ziyade bahçesini gezmekti. Lakin bahçe için önceden rezervasyon gerekiyormuş, orada biraz çuvalladık:) Daha sonra ise hiç yapmadığımız bir şey yaparak Vatikan’a giriş için bir  tura dahil olmaya karar verdik. Aslında uzuun sıralar beklememek zamandan kazanmak için böyle bir şey yaptık fakat turun başlama saatini beklemek ve çok hızlı geçebileceğiniz bazı yerleri tur rehberinin uzuun uzun anlatımları ile yavaş yavaş geçmek çok keyifli değildi fakat özel ilginiz sebebi ile Vatikan ile ilgili yeterli ön araştırmanız yok ise kesinlikle bir rehber ile tura katılmak gördüğünüz şeylerin anlamını algılamak adına oldukça faydalı. Elbette siz isterseniz kulaklık alıp yine aynı şeyi yaşayabilirsiniz. Biz biraz sıcağında etkisi ile kim vurduya gittik 😀 Bu arada Vatikan’a doğru ilerlerken sürekli yolumuzu kesip bizi iknaya çalışan tur firmalarının çalışanlarıda burada etkili olmuş gözümüzü korkutmuş olabilir 😀 Sıra beklerim vakit derdim yok diyorsanız bir şansınızı sırada deneyin derim. Bizim zamanımız kısıtlı idi bu sebeple tur almayı daha uygun bulduk. Turlara katılmak isteyenlere bir uyarı kesinlikle pazarlık yapın 🙂 Biz yolda birkaç yerden fiyat aldık ve sonra aralarında en makul olan ile alışkanlık gereği öylesine pazarlık yapalım dedik vallahi de indirim yaptılar 😀 Böylece az kazıklanmış olduk 😀

DeliKizinCeyizi_Roma2015 (15)

Vatikan ile ilgili ister turla ister tursuz gidin size söylemem gereken şeylerden bir tanesi koridorlardan birinin (alttaki fotoğrafta sağda görünen) tavanındaki muazzam işçilik. Kabartma diye düşündüğüm bu tavanların aslında resim olduğunu ve üç boyutlu çalışıldığını öğrenince aklımı yitirdim. Lütfen gidenler tavanlardan gözünü ayırmasın 🙂

DeliKizinCeyizi_Roma2015 (20)

Bunun dışında içeride Sistine Şapeli tavanını süsleyen Michelangelo’ya ait muazzam resimlere hayran olmamak elde değil. Burada fotoğraf çekimi yasak olduğu için maalesef sizlerle paylaşamıyorum.

Vatikanın uzun koridorlarından sonra kendimizi açık havada çayır çimene atma ihtiyacı duyduk ve sanki yer yokmuşçasına şehrin diğer ucundaki Villa Borghese parkına gitmeye karar verdik. Havanın sıcaklığı üzerine ağlayarak parkın girişine doğru yürürken tam köşede Picnik adında bir kafe bulduk. Resmen çölde vaha gibiydi 😀 Eğer yolunuz düşerse lütfen gidin. Hem çok dostcanlısı hem de çok leziz ve serin bir yer.

DeliKizinCeyizi_Roma2015 (17)

Burada soluklanıp kendimize geldikten sonra zorda olsa kalkıp parka girdik. Kesinlikle ama kesinlikle gidin görün. Özellikle fotoğraf çekmeyi seviyorsanız mükemmel bir ışığa sahip bu park. Ortadaki göletin tatlılığını yazmıyorum bile görünce zaten bana hak vereceksiniz.
Bu arada ufak bir not : İlgilenenler için parkın içinde bir de sanat galerisi mevcut ama biz Vatikan üzerine o gün tekrar bir sanat galerisine girmek istemedik, açık havanın tadını çıkarmak daha cazip geldi açıkcası 🙂

DeliKizinCeyizi_Roma2015 (11)

DeliKizinCeyizi_Roma2015 (10)

DeliKizinCeyizi_Roma2015 (8)

DeliKizinCeyizi_Roma2015 (5)

Parkta olduka uzun zaman geçirince oksijen çarptı sanırım saçma sapan hareketlerle kendimizi eğlendirdik 😀 Bu arada yukarıdaki fotoğrafta göreceğiniz üzre benden heykel falan olmazmış, olsa da sanatsal değerim olmazmış. Kesin bilgi yayalım 😀

Siz bu satırları okurken ben diğer yazıma geçip Roma ile ilgili diğer notlarımı paylaşayım. Şimdilik iyi okumalar 😀